piątek, 13 maja 2016

Toruń na weekend

Jak tam Wasze majówki? Wyjeżdżaliście gdzieś? A może z okazji wiosny i pięknej pogody planujecie więcej weekendowych wycieczek? Jeśli tak, to chciałabym was zachęcić do wizyty w Toruniu.
Dwa tygodnie temu udało mi się odwiedzić to miasto pierwszy raz po kilku latach i jestem oczarowana tym jak się zmienia i pięknieje. Duża starówka i bulwary nad Wisłą zachęcają do spacerów. Można się zachwycić wszędobylską gotycką cegłą, zabytkowymi kościołami i renesansowymi kamieniczkami. Sporo z nich jest jeszcze w trakcie odnawiania więc niedługo będzie tu jeszcze ładniej.


Na pewno wszyscy kojarzą wrocławskie krasnoludki. Śpieszę donieść, że Toruń też może poszczycić się takimi charakterystycznymi postaciami. W różnych miejscach starego miasta natknęłam się na figurki rycerzy i dawnych mieszczan. Są one bardzo w duchu i klimacie tego miasta, w którym stare płynnie przeplata się z nowym. Toruń to oczywiście miasto Kopernika i pierników, dlatego warto odwiedzić muzea, które są im poświęcone. Największe łasuchy mogą się nawet zapisać na warsztaty z pieczenia pierników.
Ja za kilkanaście dni zamierzam wrócić do Torunia i Was również zachęcam do podobnej wycieczki. A na zachętę jak zawsze kilka zdjęć :)













Miłego dnia!
Marta

1 komentarz:

  1. Uwielbiam to miasto! W zeszłym roku zimą zwiedzałam po raz pierwszy, potem wróciłam tam latem. Nie mam pojęcia jak wyglądało wcześniej, ale mnie urzekły właśnie kamieniczki i cała Starówka. Dużo także dzieje się, jeśli chodzi o wydarzenia kulturalne, jest wybór, jeśli chodzi o lokale, kawiarenki, Bulwar, Kopernik, jeśli ktoś lubi pozwiedzać i chłonąć informacje o danym miejscu to jest to z pewnością dobry wybór na krótką wycieczkę... :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...