sobota, 10 stycznia 2015

Drzwi nr 1 - zapraszam na nowy cykl

Część moich znajomych postanowiła, że w 2015 roku przeczyta 52 książki, co daje średnio jedną książkę na tydzień. Ja jestem molem książkowym i pewnie zwykle jestem blisko tego wyniku, ale jak już wcześniej pisałam, nie lubię przymusu więc wyzwania nie podjęłam (choć chyba w tym roku zanotuję wszystkie książki, które przeczytałam, żeby wiedzieć ile tego było - ot, ciekawość). Jednak idea "jedna na tydzień" spodobała mi się na tyle, że postanowiłam wykorzystać ją na blogu.

Dziś zdradzę Wam kolejną informację o sobie. Mam słabość do pięknych, starych drzwi. Zwykle jedna czwarta zdjęć z różnych wyjazdów, to fotografie napotkanych drzwi, bram, klamek, itp. Nie umiem przejść obok nich obojętnie. Mam w czeluściach komputera tyle tego typu zdjęć, że spokojnie mogłabym publikować jedno dziennie przez cały rok i pewnie jeszcze by coś zostało. Ale daruję Wam i ograniczę się do jednego wpisu w tygodniu :))) 
Najczęściej będą to po prostu drzwi, ale żeby nie było nudno, pokażę Wam też czasem jakieś zbliżenia, detale, może klamki, a może fragmenty portali. Niektóre będą bardzo eleganckie, ozdobne, inne proste, a jeszcze inne w stanie mocno wskazującym na ich wiek. Ale wszystkie mają w sobie coś, czym mnie zauroczyły. Będę też pisać w jakim mieście/kraju sfotografowałam wybrane drzwi. W tym cyklu będę publikować tylko zdjęcia mojego autorstwa i jak znam siebie, może się tak zdarzyć, że czasem będzie więcej niż jedna fotografia w poście ;)

No to zaczynamy :)


Budapeszt / Węgry

Miłego dnia!
Marta

18 komentarzy:

  1. Jejku... Mam to samo. Drzwi, stare bramy, płotki, kłódki, witraże... :) Już myślałam, że ze mną coś nie tak :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł! Może właśnie znalazłaś coś charakterystycznego dla swojego bloga:)
    Ściskam,
    Klaudia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba faktycznie w tym roku czymś się wyróżnię :) Przez drzwi wkraczamy do wnętrz więc najwyższy czas znaleźć dla nich miejsce na tym blogu.
      Pozdrowionka

      Usuń
  3. Piękne! Szkoda, że 'nowoczesne' drzwi do budynków już nie są takie ładne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam wrażenie, że teraz nikt nie przykłada większej wagi do wyglądu drzwi :( A szkoda, bo mogłyby być piękną ozdobą.
      pozdrawiam

      Usuń
  4. Mam tak i ja :D Okna, drzwi, kołatki, dachy i dachówki - setki takich zdjęć przywożę z każdej podróży... Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja to samo - okna, dachówki, a nawet kłódki i dziurki od klucza :) fajnie wiedzieć, że nie jestem odosobniona w tym szaleństwie!

      Usuń
  5. Martuś :) drzwi i mój wzrok przykuwają! Myślę, że kryje się za nimi nie jedna tajemnica!
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja czasami jestem wścibska i ciekawska i jak się da, to zaglądam do środka. Bo często za pięknymi drzwiami, kryją się jeszcze piękniejsze klatki schodowe :)

      Usuń
  6. Witaj w klubie :) mam setki zdjęć tego typu :) drzwi, klamek, kołatek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ps - mam piękną kolekcję drzwi z Irlandii - tamci to dopiero mają cudne drzwi! :)

      Usuń
    2. to może kiedyś pokażesz? chętnie bym pooglądała :)

      Usuń
  7. Ojej! To będzie mój ulubiony cykl! :-):-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojej, to muszę się zmobilizować, żeby sprostać oczekiwaniom :)

      Usuń
  8. Świetny pomysł! Będę czekać na każdy nowy post z tego cyklu :) I nie tylko :>
    Co do książek, to polecam biblioteczkę na stronie http://lubimyczytac.pl/
    Możesz założyć sobie różne półki, dodawać opinie o przeczytanych książkach i jest tam wiele, wiele innych opcji. Ja mam biblioteczkę od kilku lat i dzięki temu wiem, ile książek czytam rocznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za link, nie znałam i chętnie wypróbuję. Ja mniej więcej wiem ile książek czytam, ale przydałoby mi się notowanie sobie autorów i tytułów. Czasem mi to umyka i jak potrzebuję autora, to nie mogę sobie przypomnieć. W sumie przy takiej ilości czytanych książek to nic dziwnego, ale głupio trochę ;)

      Usuń
  9. hahah mam tak smo słabść do drzwi z mila chęcią poogladam "Twoje"moze kiedyś pokażę swoje mialam w zanadrzu napisanie na moim blogu o nich , a tuy mnie ubiegłaś ;)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...