niedziela, 29 stycznia 2012

Salon już nie taki tajemniczy

Liczni krewni i znajomi królika kierują w naszą stronę coraz intensywniejsze wezwania do ujawnienia zmian, jakie zachodzą w mieszkanku. W związku z tym nie pozostając na nie obojętną, zmieniłam plany dotyczące kolejnych blogowych wpisów. Dzisiaj teleportujemy się więc na chwilę z górskiej głuszy do naszego "mieszkania pokazowego" (jak to określił ostatnio mój kolega).



Regały w salonie to z pewnością największa gabarytowo zmiana. Zgodnie z moimi wcześniejszymi przewidywaniami padło póki co na zwykłe ikeowskie BILLY. Planujemy jeszcze dokupić do nich drzwiczki, co przede wszystkim uchroni książki przed kurzem, ale również zmieni nieco charakter mebli. A może kiedyś w przyszłości uda się wymienić regały na jakieś bardziej wymarzone. I bardziej pojemne:) Bo na dzień dzisiejszy, żeby zmieściła się gdzieś reszta naszych książek, musimy wygospodarować miejsce na jeszcze co najmniej jeden regał. Albo półki. Na przykład pod parapetem, obok kaloryfera. Widać to miejsce na pierwszym zdjęciu i na tym poniżej.



Zdjęcie powyżej dedykuję mojej mamie, która ma w domu mnóstwo kwiatów i której wydaje się, że ja nie mam ani jednego:)
Kaloryfer planujemy jakoś zgrabnie zabudować, ale musi poczekać na swoją kolej. No i nasze wizje muszą nabrać mocy urzędowej zanim zostaną wprowadzone w życie;)

A teraz druga strona pokoju. A tam druga z naszych przedwojennych szaf. Pierwszą już dobrze znacie m.in. z tego posta. Ta, która stoi w salonie będzie miała dzisiaj swoją premierę na blogu. Tadam!


Kiedyś myślałam o tym, żeby pobielić ją leciutko, tak żeby było widać fakturę drewna. Ale się rozmyśliłam. Podoba mi się taka, jaka jest. Jedyna rzecz, która wymaga ingerencji, to uchwyty. Obecna, plastikowa "kość słoniowa" zdecydowanie nie zdobi. Problem jest tylko taki, że muszą to być uchwyty podwójne, a nie zwykłe gałki, no i nigdzie nie mogę znaleźć nic ładnego.
Jak już jesteśmy przy gałkach ...



W salonie stoją jeszcze inne skarby, ale o tym napiszę przy innej okazji. Teraz tylko mała zajawka.


Kolejny nowy mebel w domu to szafko-ławka w przedpokoju. Doskonale wpasowała się rozmiarem. Zastanawiam się tylko nad tym, czy i jak dorobić jej drzwiczki, żeby buciory nie były tak na widoku. Jakieś sugestie?


Zmiany zachodzą również w innych pomieszczeniach. W sypialni rozgościła się nowa komoda i stary wiklinowy kufer, ale o tym będzie już kiedy indziej. Wystarczy tych nowości jak na jeden raz:)

I jeszcze chwila na autoreklamę, czyli zapraszam do lektury na zwierciadło.pl

Miłego dnia!
Marta

13 komentarzy:

  1. Moze do tej szafki na buty przyczepic jakis ładny materiał i zrobic taka zasłoneczkę? :)) Ale to pewnie zbyt banalne i napewno sami wymyslicie cos extra!

    OdpowiedzUsuń
  2. Z niecierpliwoscia bede czekala na dalsze odlosny pokoju bo sa tam chyba same skarby;) te regalu przydalyby sie u mnie bo jak na razie nie mam miejsca na ksiazki... ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo u Was jest miło:) też mam takie regały na książki ale niestety u mnie bałagan w papierach straszny, muszę koniecznie iść w tej kwestii za Twoim przykładem:)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. zawsze marzyłam o takiej biblioteczce na niemalże całą ścianę.. ślicznie to wygląda, piękny ten salon ;) wpasował się w mój gust idealnie.Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie zasiadłabym w tym fotelu, wyjęła jakąś książkę i czekała na kawkę przygotowaną przez gospodynię ;)
    Bardzo fajny klimat Martusiu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szafa cudna...
    A jeśli chodzi o szafeczko-ławeczkę,to mam podobną (buty zapakowałam w pobielone koszyki wiklinowe) Wygląda to bardzo ładnie i wprowadza wrażenie ładu :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna biblioteczka. Nam tez by się taka przydała, ale niestety miejsca brak ;-( U Was jak zwylkie swojskio i klimatycznie - wszystko mi się podoba! Jeśli chodzi o półkę w przedpokoju, to też pomyślałam o koszykach, może udałoby się jakieś wpasować? Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Koszyki przyszły mi do głowy jako pierwsze, ale niestety się nie udało. Wszystko przez to, że nasze buty turystyczne (zwłaszcza Adama) to wielkie buciory, które same wchodzą na półki na wcisk. A z koszykami zupełnie się nie mieszczą. No i pomysł padł.
    Zastanawiam się teraz nad jakimiś drzwiczkami.

    OdpowiedzUsuń
  9. Półki mnie zachwyciły:D
    I fotel...i szafa...:D

    OdpowiedzUsuń
  10. A czy zamiast drzwiczek do szafki na buty, nie lepiej mieć ładne buty? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialna szafa :)Uwielbiam takie.
    Gałki przepiękne - zdradzisz gdzie można takie nabyć?
    Pozdrawiam ciepło
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  12. gałki kupiłam w Zara Home. Kosztowały bardzo mało więc trudno było się oprzeć;)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...