poniedziałek, 16 stycznia 2012

Zima w mieście

Wiem, wiem... miało być o dalszym urządzaniu mieszkania. Ale nie mogę przejść obojętnie obok faktu, że jednak zima się namyśliła i zaszczyciła nas swoją obecnością.
Tak prawdę powiedziawszy, to nie miałabym nic przeciwko temu, żeby ta pora roku nas ominęła i przyszła od razu wiosna. No ale nie udało się. Śnieg spadł, mrozek chwycił, dozorca sypie solą na potęgę - zima w pełni. Na dodatek zima w pełni, w mieście.


Jak powszechnie wiadomo, gdy w mieście spadnie biały puch, to bardzo prędko przestaje on być puchem, a jeszcze szybciej przestaje być biały. Dlatego właśnie zima jest fajna w górach, a w mieście zdecydowanie fajna nie jest.
Na szczęście przed totalną zimową nietolerancją ratuje mnie fakt, że są miejsca w centrum Warszawy, w których zima wyglądaja tak:







Może rozpoznajecie miejsce ze zdjęcia powyżej? Jego fragmenty w jesiennej odsłonie pokazałam jakiś czas temu w tym poście.




Nie wiem dlaczego, ale latarnie zawsze "pchają się" do zdjęcia. Też tak macie? Proszę, poniżej jeszcze jedna.



A takie cudnej urody ptaszory można spotkać oczywiście w Łazienkach. Nie wiem dlaczego, ale pawie zawsze kojarzyły mi się z latem, słońcem, zielenią, upałem, młodymi parami, które próbują zrobić sobie z nimi zdjęcia ślubne, itp. Ale pawie w zimie? W sumie nigdy nie słyszałam, żeby miały zapadać w sen, odlatywać do ciepłych krajów, czy coś w tym rodzaju, ale jakoś tak nijak mi do zimy nie pasowały. Ale po tym, jak zobaczyłam to zrobione przez Adama zdjęcie, myślę sobie, że pawie są najpiękniejsze w zimowych okolicznościach przyrody.


A pod koniec tygodnia uciekamy z miasta na kilka dni w góry, do głuszy, gdzie nie ma turystów, sklepu i internetu też. Mam nadzieję, że przed wyjazdem jeszcze się tu pojawię. Gdyby jednak komuś było mało mojego pisania, to w tym tygodniu powinny się pojawić dwa moje artykuły na portalu zwierciadło.pl. Pierwszy pewnie już jutro więc zapraszam do lektury.

Miłego dnia!
Marta

3 komentarze:

  1. mnóstwo pięknych zdjęć. Pawia zimą jeszcze nie widziałam ;) ja również byłabym za tym, żeby pozbyć się zimy całkowicie, no ale to niemożliwe niestety ;(

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten paw w zimowym tle niebywale piekne zdjecie. Te kolory! U mnie zima jest dluzsza i srozsza, tesknie juz za kolorami i sloncem.

    OdpowiedzUsuń
  3. mnie też urzekły kolory na tym zdjęciu z pawiem.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...