sobota, 7 lutego 2015

Drzwi nr 5

Ostatnio pokazywałam Wam drzwi z Chorwacji. To może pozostańmy jeszcze chwilę w tym kraju. Dzisiaj znalezisko, którego dokonałam spacerując po bardzo wąskich i krętych uliczkach w Szybeniku. Najstarsza cześć miasta jest zbudowana całkowicie z jasnego kamienia. Kamienne są domy, murki, ulice i jak widać również dekoracje. Przepiękne jest to obramowanie drzwi z rzeźbieniami i ozdobnym zwieńczeniem. Na środku nad wejściem został wykuty w najdrobniejszych szczegółach herb. Podoba mi się również mocny zielony kolor drewna i nietypowa, kuta rączka, służąca do otwierania drzwi. Zwróćcie koniecznie uwagę na to, jak w dolnej części kształt drzwi został dopasowany do kamiennej podstawy portalu i na otwór zasłaniany klapką, przez który można zobaczyć jacy goście się zjawili!  Że o dziwnym ulokowaniu zamków nie wspomnę ;)

Szybenik / Chorwacja


Więcej o cyklu przeczytacie tutaj.

Miłego dnia!
Marta

12 komentarzy:

  1. Pomimo tego, że do koloru zielonego mam dystans, to tutaj nawet nie wyobrażam sobie tych drzwi w innej barwie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też nie jestem fanką zielonego, ale głęboki, butelkowy kolor tych drzwi jest fantastyczny!

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy cykl zdjęciowy. Uwielbiam stare mury, wiekowe, drewniane drzwi i okiennice. Zaglądam tu często. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Aniu, dziękuję, że zostawiłaś komentarz :)
      pozdrawiam i zapraszam

      Usuń
  3. Wspaniały ten Twój cykl! Ja też zwracam uwagę na okiennice i drzwi, ale nie podróżuję dużo, więc nie uwieczniłam wielu na zdjęciach ;) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. że też wcześniej nie wpadłam na to, żeby dzielić się z Wami zdjęciami w ramach tego cyklu ;) ale spokojnie - zbiór wydaje się niewyczerpywalny i możliwe, że jeszcze Wam się te drzwi znudzą ;)))

      Usuń
  4. Cudowny szmaragdowy kolor, a za nimi ...tajemniczy ogród.
    Fajny, klimatyczny blog.
    www.worldbyholly.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i za komentarz. Zapraszam częściej ;)

      Usuń
  5. Martuś, Twoje zdjęcia zapierają dech! Jest w nich magia ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to zupełnie nie moja zasługa - ja tylko uwieczniam cuda, które stworzył ktoś znacznie zdolniejszy
      buziaki

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...